Elfiki
Plan pracy dydaktyczno – wychowawczej
grupa „ELFIKI”
maj
- Poznanie flagi narodowej, kolorów biały i czerwony - omówienie symbolu narodowego
- Zabawy orientacyjno – porządkowe do piosenki „ Pszczółki siadają na kwiatkach ”
- Zabawy z elementami równowagi i koordynacji ciała: „ Hop przez rzeczkę ” ćwiczenie równowagi
- Zabawy ruchowo – naśladowcze: ,,Wieje wiatr”- kształtowanie równowagi
- Rozmowa na temat ogórka – oglądanie obrazków i jak bardzo zdrowe są warzywa rozwój poznawczy
- Zabawa orientacyjna -,,Zbieramy ogórki’’ – rozwój motoryki dużej,
- Zabawa muzyczno-ruchowa z pokazywaniem do piosenki:,,Ogórek, ogórek’’ – umuzykalnianie, rozwój motoryki dużej,
- Ćwiczenie manualne - ugniatanie bibuły w kulkę – utworzenie pomidora – ćwiczenie dłoni i paluszków,
- Zabawa muzyczno-ruchowa do piosenki, Warzywa’’ z pokazywaniem jak zbieramy warzywa,
- Zabawy ruchowo - naśladowcze:, Lecą bociany’’ rozwój motoryki dużej
- Zabawy w kole ze śpiewem:, Balonik’’- umuzykalnianie
- Opowiedzenie dzieciom skąd się biorą marcheweczki– oglądanie obrazków,
- skupianie uwagi
- Praca plastyczna -,,Ziemniaczane stempelki’’- robienie stempelków z ziemniaków z wykorzystaniem farb – rozwój motoryki małej
- Zabawa muzyczno-ruchowa z pokazywaniem do piosenki: ,,Rączki klaszczą’’ – umuzykalnianie
- Gimnastyka buzi –,,Minki’’ – pokazywanie kwaśnych minek- rozwój aparatu artykulacyjnego,
- Zachęcanie do zabawy jedną, wybraną zabawką – doskonalenie umiejętności zabawy celowej i tematycznej.
- Doskonalenie nawyków porządkowych - po zakończonej zabawie, segregacja i zbieranie zabawek, klocków, samochodów, odkładanie zabawek na miejsce.
- Doskonalenie nawyku wspólnej zabawy – siedzenie w kole.
- Budowanie wieży z klocków.- rozwój manipulacyjny dłoni
- Zabawa z chustą Klanza - podnoszenie do góry, opuszczanie, falowanie.- ćwiczenie dużych grup mięśniowych
- Majowa łąka- zapoznanie dzieci z wyglądem mieszkańców łąki: motylek,
biedronka, pszczółka, bąk.- skupianie uwagi
- Praca plastyczna -,,Czerwone jabłko’’ – ćwiczenie dłoni i paluszków, skupienie uwagi,
- Zabawa muzyczno-ruchowa przy piosence,,Krasnoludki’’ – umuzykalnianie,
- Zabawa logopedyczna,,Dzióbki’’ – otwieramy buzię w literkę,,O’’ w takim kształcie, jakie jest winogrono,
- „Chodzi bocian” - ćwiczenia równowagi, zabawy bieżne i skoczne.
- „Konik polny” – zabawy muzyczna - ruchowa na czworakach zabawy chwytu, celowania i toczenia.
- Spacery połączone z zabawą na świeżym powietrzu – doskonalenie
umiejętności poruszania się w parach, wdrażanie zasad bezpiecznej zabawy na powietrzu
- Swobodny taniec z chustkami przy utworze A. Vivaldiego pt.: „Cztery pory roku – Wiosna” – rozwijanie poczucia wrażliwości muzycznej.
- „Motylek” – zapoznanie dzieci z postacią, omówienie cech charakterystycznych – wygląd, zachowanie.
- Praca plastyczna ‘’Motylek’’ z wykorzystaniem różnych form - rozwój motoryki małej
- Czytanie dzieciom bajek w nawiązaniu do tematyki, „Kto mieszka na łące”?- skupianie uwagi
- Zabawy tematyczne w kąciku dla lalek „Na obiadku u mamy”. Utrwalanie zwrotów grzecznościowych; „Dzień dobry”, „Do widzenia”, „Proszę”, „Dziękuję”, „Przepraszam”.- dobra zabawa
- Malowanie paluszkami – „dmuchawiec” – zachęcanie do nowych odczuć sensorycznych.
- Układanie prostych puzzli i układanek, dopasowanie do kształtu – stymulowanie procesów spostrzegania.
- Zabawa muzyczno-ruchowa z pokazywaniem do piosenki: ,,Pszczółki – umuzykalnianie, rozwój motoryki dużej,
- „Zabawy słowne” – aranżowanie zabaw mających na celu rozwój mowy – powtarzanie sylab, nowych prostych słów, zabawy dźwiękonaśladowcze, oddechowe.
- Zabawy z instrumentami niekonwencjonalnymi: butelki plastikowe z kaszą, ryżem, piaskiem, grochem lub kamyczkami itp.- umuzykalnianie
- Zabawa muzyczno – ruchowa do piosenki„Ptasie piórka” – słuchanie muzyki relaksacyjnej, zabawy ruchowe z wykorzystaniem kolorowych piórek.
- Zabawa muzyczno – ruchowa „Wolno-szybko” – Doskonalenie umiejętności wspólnej zabawy –zabawy przy muzyce. Ćwiczenie szybkiej reakcji na zmianę tępa w utworach o tematyce wiosennej
.
- Zabawa muzyczno – ruchowa do piosenki „ Biedroneczki na spacerze” gimnastyka poszczególnych grup mięśniowych
- Zabawa muzyczno ruchowa do piosenki:,,Skaczące cytrynki’’ z wykorzystaniem kolorowej chusty animacyjnej – rozwój motoryki dużej
- Zabawa ruchowa z elementem równowagi,, Idziemy po marchewce’’ – utrzymanie równowagi, rozwój sprawności fizycznej,
- Zapoznanie dzieci z piosenkami o tematyce związanej z Dniem Mamy i Taty. Próby naśladowania ruchem treści śpiewanych piosenek.