Elfiki

Plan pracy dydaktyczno – wychowawczej

 grupa „ELFIKI”

maj

        

 

 

  • Poznanie flagi narodowej, kolorów biały i czerwony - omówienie symbolu narodowego

 

  • Zabawy orientacyjno – porządkowe do piosenki „ Pszczółki siadają na kwiatkach ”

 

  • Zabawy z elementami równowagi i koordynacji ciała: „ Hop przez rzeczkę ” ćwiczenie równowagi

 

  • Zabawy ruchowo – naśladowcze: ,,Wieje wiatr”- kształtowanie równowagi

 

  • Rozmowa na temat ogórka – oglądanie obrazków i jak bardzo zdrowe są warzywa rozwój poznawczy

 

  • Zabawa orientacyjna -,,Zbieramy ogórki’’ – rozwój motoryki dużej,

 

  • Zabawa muzyczno-ruchowa z pokazywaniem do piosenki:,,Ogórek, ogórek’’ – umuzykalnianie, rozwój motoryki dużej,

 

  • Ćwiczenie manualne - ugniatanie bibuły w kulkę – utworzenie pomidora – ćwiczenie dłoni i paluszków,

 

  • Zabawa muzyczno-ruchowa do piosenki, Warzywa’’ z pokazywaniem jak zbieramy warzywa,

 

  • Zabawy ruchowo - naśladowcze:, Lecą bociany’’ rozwój motoryki dużej

 

  • Zabawy w kole ze śpiewem:, Balonik’’- umuzykalnianie
  • Opowiedzenie dzieciom skąd się biorą marcheweczki– oglądanie obrazków,

- skupianie uwagi

 

  • Praca plastyczna -,,Ziemniaczane stempelki’’- robienie stempelków z ziemniaków z wykorzystaniem farb – rozwój motoryki małej

 

  • Zabawa muzyczno-ruchowa z pokazywaniem do piosenki: ,,Rączki klaszczą’’ – umuzykalnianie
  • Gimnastyka buzi –,,Minki’’ – pokazywanie kwaśnych minek- rozwój aparatu artykulacyjnego,
  • Zachęcanie do zabawy jedną, wybraną zabawką – doskonalenie umiejętności zabawy celowej i tematycznej.

 

  • Doskonalenie nawyków porządkowych - po zakończonej zabawie, segregacja i zbieranie zabawek, klocków, samochodów, odkładanie zabawek na miejsce.

 

  • Doskonalenie nawyku wspólnej zabawy – siedzenie w kole.

 

  • Budowanie wieży z klocków.- rozwój manipulacyjny dłoni

 

  • Zabawa z chustą Klanza - podnoszenie do góry, opuszczanie, falowanie.- ćwiczenie dużych grup mięśniowych

 

  • Majowa łąka- zapoznanie dzieci z wyglądem mieszkańców łąki: motylek,

biedronka, pszczółka, bąk.- skupianie uwagi

  • Praca plastyczna -,,Czerwone jabłko’’ – ćwiczenie dłoni i paluszków, skupienie uwagi,

 

  • Zabawa muzyczno-ruchowa przy piosence,,Krasnoludki’’ – umuzykalnianie,

 

  • Zabawa logopedyczna,,Dzióbki’’ – otwieramy buzię w literkę,,O’’ w takim kształcie, jakie jest winogrono,

 

  • „Chodzi bocian” -  ćwiczenia równowagi, zabawy bieżne i skoczne.

 

  • „Konik polny” – zabawy muzyczna - ruchowa na czworakach zabawy chwytu, celowania i toczenia.

 

 

  • Spacery połączone z zabawą na świeżym powietrzu – doskonalenie

umiejętności poruszania się w parach, wdrażanie zasad bezpiecznej zabawy na powietrzu

 

  • Swobodny taniec z chustkami przy utworze A. Vivaldiego pt.: „Cztery pory roku – Wiosna” – rozwijanie poczucia wrażliwości muzycznej.

 

  • „Motylek” – zapoznanie dzieci z postacią, omówienie cech charakterystycznych – wygląd, zachowanie.

 

  • Praca plastyczna ‘’Motylek’’ z wykorzystaniem różnych form - rozwój motoryki małej

 

  • Czytanie dzieciom bajek w nawiązaniu do tematyki, „Kto mieszka na łące”?- skupianie uwagi

 

  • Zabawy tematyczne w kąciku dla lalek „Na obiadku u mamy”. Utrwalanie zwrotów grzecznościowych; „Dzień dobry”, „Do widzenia”, „Proszę”, „Dziękuję”, „Przepraszam”.- dobra zabawa

 

  • Malowanie paluszkami – „dmuchawiec” – zachęcanie do nowych odczuć sensorycznych.

 

 

  • Układanie prostych puzzli i układanek, dopasowanie do kształtu – stymulowanie procesów spostrzegania.

 

  • Zabawa muzyczno-ruchowa z pokazywaniem do piosenki: ,,Pszczółki – umuzykalnianie, rozwój motoryki dużej,

 

  • „Zabawy słowne” – aranżowanie zabaw mających na celu rozwój mowy – powtarzanie sylab, nowych prostych słów, zabawy dźwiękonaśladowcze, oddechowe.

 

 

  • Zabawy z instrumentami niekonwencjonalnymi: butelki plastikowe z kaszą, ryżem, piaskiem, grochem lub kamyczkami itp.- umuzykalnianie

 

  • Zabawa muzyczno – ruchowa do piosenki„Ptasie piórka” – słuchanie muzyki relaksacyjnej, zabawy ruchowe z wykorzystaniem kolorowych piórek.

 

 

  • Zabawa muzyczno – ruchowa „Wolno-szybko” – Doskonalenie umiejętności wspólnej zabawy –zabawy przy muzyce. Ćwiczenie szybkiej reakcji na zmianę tępa w utworach o tematyce wiosennej

.

  • Zabawa muzyczno – ruchowa do piosenki „ Biedroneczki na spacerze” gimnastyka poszczególnych grup mięśniowych

 

  • Zabawa muzyczno ruchowa do piosenki:,,Skaczące cytrynki’’ z wykorzystaniem kolorowej chusty animacyjnej – rozwój motoryki dużej

 

 

  • Zabawa ruchowa z elementem równowagi,, Idziemy po marchewce’’ – utrzymanie równowagi, rozwój sprawności fizycznej,

 

  • Zapoznanie dzieci z piosenkami o tematyce związanej z Dniem Mamy i Taty. Próby naśladowania ruchem treści śpiewanych piosenek.